Blogg to tangentskrivande to msn for the old style way

eehh

Hur funkar detta då?

eehh... jahaa, eller,,,ne.
Hur som helst, skriva på tangentbord kan man jue, delvis Msn's som ligger bakom den arbetsskadan, som förvisso är rätt användbar. Eller, vadå? vad gör man egentligen? Sitter o "chattar"? Det är rätt skojj, ja vet inte. Men jag tycks finna mig själv tillkännage att jag Inte tycker att skriva på MSN är att chatta, eller hur? Det är jue faktiskt närme klassisk teleofoni än chatt.
Jo, för jag tycker nämligen så här att; Chattade, det gjorde man på funplanet.se, som 13 åring eller vad det var, jag vet inte, jag är född 86 och började ungefär när alla andra hade haft 56k ett år...........aa......ne jag har fan ingen aning. Men hur som helst. När man lyckades få ett privat rum med en okänd tös som utgav sig som "sötabruttan" från lidingö. O man fråga vad hon hette och vad hon bodde, typ.

Det, det är väl att chatta om inte annat?

Medans detta klasiska msn, faktiskt egentligen förstört lite av den charmen med telefoni. Ja menar, hur nervöst o samtidigt spännande o kul var det inte o ringa o kallsnacka med nån som man endast trott sig sett i nån form utav skugga bakom ett hörn i skolan som utav den lilla korta sekunden, kunde utgöra att, hon.....hon är nog flickan i mitt liv, everlasting love"
(som förövrigt är ett tragiskt citat ur Pringelsreklamen som går just nu. Vänta, det här måste jag fylla på. Alltså, hur tänker man som chips företag, när man använder slogan, "everlasting Love" haha jag tycker det är så komiskt. Finn kärleks o tröst i våra flottade chips, köp så mycket du vill! haha, jag vet inte om det bara är jag som uppfattar det knöliga i det där, men iallfall, känns tragisk)

För att komma tillbaka det jag nyss skrev här ovanför. Ja menar, man la jue upp hela planeringen. Man kollade upp i skolkatalogen va fan människan heter. Smygcheckade lite vad folk visste om typen. Man började bildade sig nån form utav fördom. Byggde upp och byggde på tills man knappt vågade titta på'na för att man va rädd för att hon skulle misstänka vad som låg i mina hjärnbalkars hemligste utrymme. O sen efter det, då tog man sig mod, och går på samma fest,  samma ställe som hon skulle på på valborg, samma tid som hon var på malmamarken.

OCH sedan efter det, så kanske man hade ett telefon nummer, så att man kanske ringde o försökte lyckas med nåt.
Eller hur! visst låter fanatiskt fantastiskt.

För att återkomma till msn, shha, kan förkorta det händelseförloppet rätt mycket faktiskt.

Ta reda på människans msn.
Startsektion enligt följande:
Hej!

Hejsan, vem är du?

Hemlig beundrare ( blinkande flirtgubbe)

Oså är snöbollen i rullning för att snart få numret som du snart kan slå, som för övrigt blir ett rätt kort samtal eftersom ni redan snackat om allt på MSN.

Så, klinga glasen o höjj hatten for old style way. O ni som känner mig, vet att jag tycker, att det var alltid bättre förr. Och jag vet att det har med o göra att jag bara drar mig till minnes dom positiva grejjerna från förr. But Hey! I'm only männska.

Hur som helst, detta ska väl vara nån form utav första inlägget. Hade väl egentligen tänkt sskirva om massa vardags grejjer. Men det kommer väl när jag inte har såna här grejjer o komma med. 

Sooo looong Bad kartong!

                                                                     
This programme was sponsored by:
Jespers dator
                                                                            

Kommentarer
Postat av: nathalie

detta borde vara det mest klockrena inlägg jag någonsin läst.. Dessutom håller jag helt med dig angående chatt och msn.. Msn är mer verkligt än chatt på typ funplanet.. ;) Hoppas att allt är bra med dig därborta :)

2007-05-24 @ 22:03:52
URL: http://dealskardig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0