Midsommar - Öland -> Köpingsvik -> Lun(d?)egården ->Köpingsvik

This is the main fairytale of the midsummertrip to Öland

Ja, jag gör väl som så att jag skriver upp och beksriver ganska ingående vad som hände denna högtid.
En del av er kommer att kanske inte orka läsa allt, men det kan jue ändå vara värt ett försök.

Torsdagen den 20 juni 07 kl1400 satt det fyra grabbar i en tillsynes vanlig mazda med beskrivande standardgrön färg. Denna opersonliga bil skulle visa sig vare den mest proffesionella underbara långåkar bil som någonsin skapats, enligt erfarenhet av oss vederbörande .
Med Yhmme som chaufför, chrisse i framsätet ( som förövrigt är ägaren till bilen) och Kryllo samt jag med Dj Ms ljud strålande ur standard högtalarna var eliten(typ inte) på väg ner till det s.k som Yhmme benämnde det, Öl-land.

Och jag som många andra, även dom som kom på det redan på 50 talet har konstaterat; Söderköping, världens om inte universums sämsta, UnfreakingBeliveble sämsta genomfarts stad genom tiderna. Tack vare att Janne Svennson med barn och fru köpt en båt med insurrat tyg runt en onödigt hög jävla prål som aldrig används, ska åka den ökända kanalen; Göta Kanal.
En av dessa dyrbara timmar tillbrinandes i en kö, en kö med alla billister med samma mål.
I stundens tråkhets-ögonblick ledsna jag och chrisse för stunden och gick ut till bakluckan för att hämta öl. Chrisse tog sikte på bakåtvarande bil. Han trodde sig lyckas flirta med fyra brudar från Stockholm i en flådig merchedes. Och ja, ni kanske kan förstår själva att det inte funkar så bra när man försöker bjuda på Falcon Export vol5,2 - 33centiliters. Men bättre det än inget alls!

Fick även bevittna ett antal okända tjejjer förtömma sig på urin i diket gång på gång, samma tjejjer hela tiden. Hur fan bär man sig åt?

Efter denna oändliga kö fick äntligen Mazdan lira i sitt rätta register, om och vartannat var det 3:e växeln med besked i 110 och uppåt som gällde. Vi konstaterade att det inte kan vara annat än nyttigt för bilen efter vi reccenerat hur pappa Håkan förmodligen hade hanterat den.
Allt gick klockrent, över bron kom vi.
Sen börjas det igen, en timmes kö, innan Borgholm hela vägen fram till köpingsvik.
Och nu sjöng chauffören Madame Yhmme på sista kulan, med citat efter personen i fråga " Fan va SUR jag var".
VIlket var fullt förståerligt, ingen som sa imot.
Hur som helst var siktet inställt på den briljanta campingen " Grönhags Camping"
Johodu, det var det inte bara vi som hade. Lagom när vi kom fram hade en fyrhjuling parkerat på uppfarten med en skylt med den ståtliga texten " Fullbelagt"
Detta tog musten av oss flesta inom the area of Mazda. Men, efter ett samtal med familjemedlem konstareade vi att vi får dirigera om styrhjulen mot Lundegården. Detta vart ett lyckat drag.
Med Madame Markus sovandes i bilen på en ensam obetydlig skogsväg (gud vet var?) slog jag, Krylla och chrisse upp 2 tält samt party tältet vid midnatt.

Sedan efter att dom andra två smällt i sig föda var det krashning på kudden som gällde för att spara kraft till midsommaren 07.

Personligen vakna jag X antal gånger vid tider som; 03:40, 05:00, 06:03, och sedan sista gången kl 09:00, då var det bara att resa på sig. Anledningen till detta var dels: En tokig skåning som var besatt av sin megafån med dom futuristiska funktioner till melodier som Titanic slingan och polis sirener. Samt även en husvagn med El matning med fullt ljud 24/H, 4 days a week.

Midsommaraftonens begynnelse

Frukosten vart en pizza på Kronan i Köpingsvik, där dom förövrigt tog 5 svenska riksdalers för ett glas kranvatten. Haha, dom vet hur dom ska gå plus dom satarna.
Sedan vart det färd tillbaks till vår tillfälliga hemmagård till ståtliga borg.
Kl 13:00 tror jag hon var då förtärandet av ett okänt liter alkohol börjades. Bortsett från att det regna typ hela tiden var det ändå jävligt skönt. Så skönt att bara sitta där under partytältet och ta allt i sitt lilla tempo och snacka massa strunt, Perfa om ni frågar mig!!
Och jag må då säga det, det var väl jag och yhmme som höll oss inom skapliga gränser, för det var inga dåliga boostkickers Chrisse och Kryll tog sig an. I och med att man tror att första kanten på ett ölglas är gränsen för hur mycket sprit man ska ha i en drink. I tro om att det har ingen roll vad det än gäller för drink, så är det gänsen, ja, då blir det fan riktiga bosstkickers. Men så lyckades dom okcså med den näst intill perfekta fyllan utan att känna sig döendes.
Detta skulle också bevisas senare på kvällen.

Runt 7-8a på kvällen börjar jag förstå att om vi ska till Köpingsvik, så börjar det fan bli dax.
Jag och Yhmme konstaterar att jag går på upptäckts expedition för att kontroella busstider. 
Framme vid recception hajjar jag biffen och konstaterar att bussen går om 10 min. Upp med mobilen, ringer Yhmme, får inte ett vettigt jota ur karln, som sedan lämnar över telefon till Kryll, som lägger på telefon. 
Sittandes på bussen drogs jag inom ett dilemma, offra dom sista batterierna i mobben, eller spara för att sedan kunna ta kontakt med Elin.
Jag gjorde båda dera vilket sluta i att jag inte fick tag på min Elit, batterierna tog slut och jag kunde aldrig ringa denna Elin.
Bussen går och längst fram sitter jag som en loser och undrar va fan det är frågan om.
Väl framme i Köpingsvik så tänker jag; " sha, det är väl bara och leta upp lilla egiis. 
Johodu, 2 timmar gick jag vilsen stapplandes och kände Aftonens sorgliga undegång närma sig. Började förstå att loppet var kört.
Men, som skänk från ovan, så dycker ta mig fan Eliten upp, från ingenstanns. Och allt började reda upp sig, nu kunde jag även låna mobil och arrangera återträffen.
Hur det gick och dess gångna systematik efter 2 års mellanrum tänker jag skriva samt beskriva i nästa inlägg, för inom det forumet upptäckte jag en hel del faktiskt.

Efter detta strosa vi bara omkring, lyckades liksom aldrig finna en anhalt. Efter en trip på stranden där Chrisse föll, och som alltid, landade på rygg. Förstod vi att nää, det här håller böveln inte. 
Och jag är ledsen att säga det, Men kl 2300 hade vi riktat spirerna tillaks mot vår borg, i hårt piskande regn.

Jag vart dyng trött. kl 2400 tog min midsommar slut. Jag gick och lade mig på luftmadrassen och somnade till dunka dunka och megafonens talande symfoni åter igen.

Denna gång vakna jag typ 0500 nångång av att; fötterna låg i fotbad, madrassen dyngsur och nerkyld, samt vitrrande kalla droppar på mitt ansikte. Detta som resultat av att Partytältet som vårt enda skydd över tälten under natten gångs hade totalt falerat.

Sedan på morgonen  vaknade man av skinande sol, underbart väder och sköna människor.
Det sorgliga var att vi var tvungna att besluta att absolut av olika skäl var tvungna att packa mazdan och åka hem på eftermiddan. Efter en trip i Borgholm, där Chrisse för övrigt köpte en rökt makrill, och sedan tillbaks till campingen då vi verkligen inte ville åka hem, var vi tíllslut på väg norrut mot södermanland.

Nu börjas det fås kramp i fingrar och navlar så jag tänkte avlsutadetta kapitel med kommenterar som fälldes under resans gång.

* Propert Bange!
* Ssoooorrkeennnnn n' njjjjaaaaaaa
* Pang i arslet
* Streppanboing
* Fy fa´an va sviningt
* Sssprrooiiiinngg Sssprrooiiiinngg
* Allt går jue fan att forma till en penis
* Då kör vi med luuckan ööppen


Fasen också, det var jue så mycket mer, skit samma.

Farwell My own Superbell

This Fairytale Was Sponsered By

Jespers Dator

And

Ms Ljud - Flensost Festival
Ms Ljud - Upp & Hoppa
And Ms Ljud - johnne b

image4

image5



Kommentarer
Postat av: Sofia

robert! jag vet att jag säkert talar för fler när jag säger att vi vill ha en uppdatering. det har ju hänt saker sen midsommar......typ...Metallica! come on!=) puss

2007-07-24 @ 10:36:06
URL: http://www.nogg.se/brallan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0